Moderní bydlení je snem mnoha Čechů. Konečně, kdo by nechtěl tak bydlet? V útulném, pěkném a zdravém, mít kolem sebe účelné věci a využívat i šikovné vychytávky na zpříjemnění bydlení.
Češi touží bydlet moderně a stylově. V loňském průzkumu Poštovní banky se tak vyslovilo něco přes 53 procent respondentů. A pokud třeba, sedm z deseti neváhají vyhrnout si rukávy a za pomoci rodiny či přátel se do zvelebení svého příbytku pustit i svépomocí.Češi si nejčastěji rekonstruují byty a domy koncem jara av létě. Loni to mělo v plánu 62 perc. domácností.
Zkrášlení bydlení se liší podle toho, kdo o něm rozhoduje, pokračuje průzkum. Pokud má při tom poslední slovo žena, úpravou projde dětský pokoj či obývací pokoj a mění se zejména nábytek. Muži zase preferují hrubší rekonstrukci a těžší práce, jako je například , výměna oken, střechy nebo podlah. „Zatímco muž většinou dům buduje, žena ho zařizuje,“ cituje Poštovní banka sociololožku.
Ženy a mámy jsou duší rodiny. Dobře to vědí lidé od reklamy, proto i reklamní poselství týkající se domácnosti a bydlení cílí zejména na ženy. Hledáte třeba praktický titanové nádobí ? Jistě se při nabídce a informací o něm objeví také to, jaké je vaření v něm zdravé. Neboť na zdraví dětí a rodiny myslí mámy především.
Io nákupech a výdajích na bydlení rozhodují v domácnostech převážně ženy. Jistěže, vybavení třeba vinného sklepa či domácího baru je v rodině nejčastěji výsadou muže, který jako znalec po degustaci řekne, že naší volbou od nynějška bude značka Mrva & Stanko . A v duchu zásady „muž dům buduje, žena ho zařizuje“ spíše dbá na to, aby měl vždy po ruce dejme tomu to správné nářadí, pokud doma třeba něco opravit nebo zmajstrovat.
Na druhé straně, nábytek patří mezi věci, které partneři vybírají zpravidla společně. Konečně, každý z osazenstva v domácnosti má co říct k tomu, zda sedačka bude dostatečně pohodlná, jídelní židle praktické nebo zda sestava do obývacího pokoje lahodí všem. Spokojenost v rodině bude pak zaručena.